Rengeteg múlhat a marketingtervezésen

marketingtervezés

A nagyobb nyereség és a további sikerek érdekében, érdemes belátni, hogy tervekre mindenképp szükség van. Sokan a mai napig úgy gondolják, hogy a marketingtervezés felesleges és inkább a megérzéseikre hallgatnak.

Könnyű összekeverni a marketingtervezést a marketinges eszközökkel. Hogyha hirdetni kezdünk valahol, legyen az online vagy offline, az még nem jelenti, hogy kialakítottuk a megfelelő stratégiát.

Meglehet, hogy teljesen feleslegesen éljük fel az erőforrásainkat és olyan dolgokra pazarolunk, amire egyébként nem is lenne szükség. A marketingtervezés során figyelembe kell vennünk néhány lényeges dolgot.

Elsősorban meg kell határozni egy reális és elérhető célt. Ezután következik a már említett stratégia kialakítása a különféle eszközök felhasználásával, ami elvezet a célig. A taktika szintén rendkívül fontos. Ekkor kerülnek kiválasztásra a kommunikációs csatornák és a különféle hirdetési felületek. Ezek összegyúrásából pedig már marketingtervezésről beszélhetünk. A felmérések azt mutatják, hogy egyre többen döntenek a tervezés mellett és ez nem véletlen.